mypersonalgrudge

2010-12-18
14:11:36

Best. Movie. Ever.

Loch Ness Terror

Loch Ness-odjuret dyker upp i amerika med sina barn, och terroriserar befolkningen i en liten sjöstad. Yah. Det är verkligen vad den handlar om! Det är inte ett skämt! Det var nåt trams om underjordiska tunnlar, en okarismatisk tonåring som är kär i nån tjej och någon slags Van Helsing för sjöodjur också. Den sistnämnde valde vi att kalla Nessie Dundee medan vi såg filmen. Hur som helst, den här filmen är helt fantastisk. Den är verkligen helt fantastisk. Alla måste se den. Nu låter det som att jag är sarkastisk, men det är jag inte. Jag vidhåller verkligen att alla borde se den här filmen. Varför? Det är typ den roligaste film jag någonsin sett! Den är fruktansvärd på alla de bra sätten. Handlingen är inte bara oengagerad och dåligt genomarbetad, den är också komplett absurd. Inte ens grundkonceptet för filmen var särskilt bra. Allvarligt, om man nu vill göra en skräckfilm om Loch Ness-odjuret, varför inte... åh... jag vet inte...låta det utspela sig vid Loch Ness-sjön?! Och om det nu tvungen ska utspela sig i Amerika... varför då använda just Loch Ness-odjuret? Det kunde bara ha varit ett sjöodjur, vilket som helst. Redan där hade man kunnat göra filmen en gnutta mindre töntig.

    Givetvis rör problemen med filmen inte bara det totalt kassa manuset och valet av kontinent. Det kanske mest fantastiska med filmen är dataanimationerna, och då främst Nessie och hennes barn. Jag kan, i korta drag, uttrycka det såhär: Jag har aldrig sett en så dålig animation vara i bild så mycket. Jag är inte ens säker på om de försökte få henne att se verklig ut, hon är helt magisk. Och hennes barn traskar runt som små dåligt animerad ankor. Några av de bästa scenerna är när okarismatiska tonåringen slår ett Nessie-barn i huvudet med en åra, när en tjej får överkroppen uppäten (tro mig, det är sevärt) och när Nessie Dundee får en smäll av Nessies svans.
     Filmen har absolut ingen uppbyggnad, den är totalt ospännande, karaktärerna är tråkiga stereotyper och man skrattar nästan konstant från första scenen till sista. Seriöst, får ni någonsin möjlighet att se den här filmen så ta chansen. Om ett gott skratt förlänger livet så är Loch Ness Terror i det närmaste en garanti för odödlighet. Jag tänker faktiskt bifoga trailern idag. Verkar inte den här filmen sevärd, så säg:

Kommentar:
2010-12-18 @ 19:07:35
#1: Brainshake

Herregud. Jag kan bara skratta. Eller gråta, jag har inte bestämt mig än. Det där var det utan tvekan fulaste 3D-renderade monstret, för ja, det var så sjukt uppenbart datorgjord att den var skrattretande. Till och med de gamla stop motion-filmerna gjordes bättre. Jisses... Men jag är lite småsugen på att se den för att få mig ett gott skratt. XD

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: