mypersonalgrudge

2010-05-30
21:26:39

Fuskar med Planet Terror

Okej, jag vet att Planet Terror inte direkt är en skräckfilm, men den innehåller faktiskt zombies, så därför tycker jag att jag kan få kommentera den här. Jag vill inte ens försöka sammanfatta storyn. Den är ganska plåttrig och svår att beskriva på ett rättvist sätt. Filmen är i alla fall en ganska underhållande, actionspäckad historia om människor som slåss mot zombies, och ibland varandra, på intressanta vis. Överlag var det en ganska trevlig film, men på något vis kände jag mig inte helt nöjd efteråt. Handlingen håller ihop lite för dåligt, vissa karaktärer hade inte ens behövt vara med och den kändes nästan onödigt rå på sina ställen. Sedan hade jag lite problem med själva zombiebiten, för trots att sagda varelser genomsyrade hela filmen kändes de underligt frånvarande. De var en så underordnad del av handlingen att man bara halvt tog till sig att det faktiskt förekom någon slags invasion.

      Men, det var en snygg film, med bra skådespelare. Och huvudpersonerna, Cherry och Wray, är i princip omöjliga att inte tycka om. Det är egentligen inget fel på regin, jag tror mest bara att den inte tilltalade mig personligen. Sen är det ju alltid roligt att se Tarantino gästspela lite. Så, nu har jag fått pladdra av mig lite om Planet Terror. Det känns bra.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: