mypersonalgrudge

2010-09-19
16:20:41

Crapfest del 1

Jag vet inte ens var jag ska börja. En sedan länge planerad filmkväll (av mig numera kallad ”Crapfest”) gick igårkväll av stapeln här i mitt lilla studentrum. Jag och två vänner skulle sitta igenom tre av de sämsta filmer vi kunnat hitta på hemmakvälls lagomt välsorterade rysarhylla. Filmerna som slutligen valdes ut var Mummy Maniac, Dracula 3000 och 5ive Girls. Så jag tänkte idag berätta om den första av de tre filmerna vi såg. Jag är inte säker på att min beskrivning av den här filmen kommer att göra den rättvisa. Det finns inget bra sätt att beskriva en sån här film på. Och ändå tänker jag försöka. Så här följer alltså min recension av...

Mummy Maniac

Att säga att den här filmen är dålig är att svårt förolämpa alla andra dåliga filmer som gjorts. Det finns liksom inget ord som är starkt nog för att beskriva det totala inferno av själsdödande poänglöshet som är Mummy Maniac. Att säga att den har dålig handling är inte sanningsenligt, för det skulle förutsätta att den faktiskt har en handling, vilket den inte har. Och när jag säger att den inte har en handling så menar jag inte att den är osammanhängande eller har dålig handling. Den har bokstavligt talat INGEN HANDLING. Filmen har en scen. En enda scen. En scen där hvuudpersonen, som är seriemördaren Mummy Maniac, mördar en tjej. Sen körs den scenen. Igen. Och igen. Och igen. Och igen. Det enda som förändras är att det är en ny tjej i varje scen, men i övrigt är scenerna nästan identiska. Det leder ingen vart. Det händer ingenting. Han bara mördar folk på löpande band. Sen är det förstås utfyllnadsgrejerna där han typ kör bil eller står på ett tak och spanar eller pratar med sin sadistiska mamma. Det är konstigt filmat, ljudet är dåligt och redigeringen... ja, om man nu kan kalla det för redigering. Det känns mest som en fjortonåring som lekt en eftermiddag i Windows Moviemaker. Filmen är beklämmande, tråkig, poänglös, jobbig. Efter den första kvarten är man så less att man allvarligt överväger att avbryta. Vi höll dock ut och såg hela filmen, och enda belöningen vi i slutändan fick var den genuina lyckan av att se eftertexterna rulla över tv-rutan. Vi bokstavligen jublade när eftertexterna äntligen kom. Om tiden flyger när man har roligt så sitter den ingjuten i en betongvägg när man ser Mummy Maniac. Det är egentligen en ovanligt kort film, men tro mig, det är inget man märker när man sitter och ser på den.
     Och nu vill jag inte att det ska uppstå något missförstånd där man tänker ”åh, en så dålig film måste ju vara så dålig att den är rolig!”. Gör inte det misstaget. Den är inte värd din tid. Den är inte värd dina pengar. Laddar du ner den så är den inte värt utrymmet den tar upp på din hårddisk. Den här filmen är ren ondska. Den suger ut att glädje ur rummet och lämnar tittarna med... ingenting. Mummy Maniac borde begravas på botten av ett världshav och aldrig någonsin tas upp igen. Låt er heller inte luras av DVD-omslaget. Jag vet att det ser ganska häftigt ut, men den bilden är inte tagen ur filmen. Dagens tre ledord gällande den här filmen är: UNDVIK, UNDVIK, UNDVIK.

 

Nu tror jag att jag fått ur mig nog mycket av min avsky för att kunna bearbeta traumat som den här filmen innebar. Imorgon ska jag, om jag får tid, recensera Dracula 3000.

För den som vill ha en recension på Dracula 3000 redan nu, eller bara vill höra mer om den här fantastiska kvällen, finns en länk till fantasyrosten nere i höger hörn. God fortsättning.

 

Och kom ihåg: UNDVIK!

Kommentar:
2010-09-29 @ 17:07:04
#1: Brainshake

Hahaha, man blir ju seriöst nyfiken när den får så dåligt betyg. XD

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: