mypersonalgrudge

2010-03-20
11:18:22

All the Boys Could've Loved Mandy Lane

All the Boys Love Mandy Lane

Mandy Lane är skolans vackraste och mest intresseväckande flicka. Alla killar vill ha henne, något som nästan utvecklats till en sorts tävling. Nu har Mandy blivit bjuden till en ranch tillhörande en av hennes nuvarande vänner. Stora mängder alkohol konsumeras, spänningen och rivaliteten mellan de sex ungdomarna på ranchen stegras. Sedan börjar de försvinna, en efter en.

Igår såg jag All the Boys Love Mandy Lane för andra gången. Första gången jag såg den blev jag riktigt förtjust i den. Det är inte en komplett makalös filmupplevelse, men jag fann den klart sevärd. Efter att ha tittat på den en andra gång håller jag fortfarande fast vid att den är helt okej, men jag måste erkänna att besvikelsen var större den här gången. Jag insåg nämligen plötsligt hur otroligt bra den här filmen hade kunnat vara. Det finns många positiva bitar med den. Den är grymt vackert gjord, jag älskar kameravinklar och färgsättning. Den är lite rå och skitig, men det blir inte för mycket. Den är överhuvudtaget väldigt tilltalande för ögat. Handlingen är också väldigt tuff när man får veta hur allt hänger ihop (vilket jag såklart inte tänker avslöja här), men den hade kunnat både byggas upp och genomföras bättre. Hade den varit mer genomarbetad hade den kunnat tillhöra mina favoriter, men nu nöjer jag mig med att kalla den hyfsad. Det hjälper heller inte att filmen inte överhuvudtaget är särskilt läskig.
    Ett litet plus får den dock för soundtracket, och i synnerhet för det geniala användandet av Bobby Vinton – Sealed With a Kiss. Den spelas i slutet, och under första halvan av eftertexterna, och känslan man får under den sekvensen är den känsla som man hade velat ha under hela filmen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: