mypersonalgrudge

2011-08-30
08:41:11

Paranormal skepticism

Så var det dags igen! En ny höst gör sitt inträde, och med den följer såklart en ny Paranormal Activity-film.  Hur länge kan man dra ut på den här serien? Frågar man mig så är svaret: INTE EN JÄVLA ANING. Seriöst, jag förstår inte hur det går pilla runt i storyn mer efter den andra filmen, för jag tyckte att den liksom knöt ihop säcken ganska bra. Men, det kommer likväl en tredje film, och den hänger ihop med de föregående två.
      Tydligen ska det här vara en prequel som går en massa år bakåt i tiden för att visa hur det hela egentligen började. Handkameran är fortfarande med, och det lär väl antagligen bli lite av en upprepning på det redan etablerade konceptet, men kanske (förhoppningsvis) med lite nya, fräscha inslag. Personligen är jag otroligt skeptisk. Jag har svårt att se hur det ska gå göra en bra och någorlunda trovärdig film med det här utgångsläget. Men jag är onekligen nyfiken för att se hur skaparna löst det. Kommer filmen bli seriens första flopp, eller en oväntad succé?

 

Oavsett vad resultatet blir så kommer jag se den. Jag har sett båda de föregående filmerna på bio, och det här ska banne mig inte bli något undantag. Jag har redan inlett en kampanj för att få ett par vänner att följa med på premiärdagen. Jag är redan ganska övertygad om att PA3 antagligen inte kommer att vara värd pengarna, men efter de första två underbara filmerna förtjänar den definitivt en chans. Och det ska medges att även om trailern inte gav mig några höga tankar om filmerns handling (Bloody Mary? Hmm.) så var den fortfarande tämligen obehaglig, så jag avslutar med att dela med mig:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: