mypersonalgrudge

2011-02-22
07:37:44

Three, four, better lock your door.

Då var det dags att skriva några rader om Terror på Elm Street 3 – Dream Warriors. Det är verkligen inte alla skräckfilmsserier som håller i tre filmer, inte ens bra serier som One Missed Call eller Scream. Terror på Elm Street lider dock inte av det problemet. Herregud, jag älskar den här filmen. I ärlighetens namn gillar jag den faktiskt bättre än tvåan. Den toppar givetvis inte första filmen, men den är en klart värdig del av serien. Handlingen har ett jättespännande upplägg med härliga karaktärer som är lätta att sympatisera med. Återigen är filmen kreativ och underhållande, och precis som i tvåan vidareutvecklar skaparna konceptet med Freddys drömvärld. Den här gången undersöker filmen vad andra kan göra i den världen. Duktiga Patricia Arquette är med i en roll, och det är riktigt roligt att se henne såhär ung. Robert Englund har givetvis fortfarande rollen som Freddy, allt annat vore skandal, och han är precis lika bra som i de tidigare filmerna. Slutscenen i den här filmen (som jag självklart inte tänker avslöja) lyckades till och med skrämma mig lite, och jag lämnades med en rätt obehaglig känsla i maggropen. Såhär långt borde man verkligen se av Terror på Elm Street. De tre första filmerna är guld.

 

Jag tänker att Nils kanske skulle uppskatta att jag tipsar om låten som Dokken gjorde till den här filmen, också den med titeln Dream Warriors, så jag gör det. Det är faktiskt en ganska tuff låt.

Kommentar:
2011-02-25 @ 07:44:41
#1: Fröken Puma

Jag saknar dig..



är det ok om vi skriver till varann på Facebook istället? ls8 är lite segt.. jag vill berätta vilka skräckfilmer jag ska beställa idag!! =P



jag visste inte om nån av dom profilerna på fb med ditt namn var din, så du får en länk till min i LS8-mailen istället.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: