mypersonalgrudge

2011-02-19
10:05:41

En god fortsättning på klaustrofobiskt mästerverk

The Descent 2

Det här är ju då förstås en uppföljare till The Descent, och eftersom jag tyvärr inte kan berätta handlingen utan att spoila första filmen låter jag nog helt enkelt bli att dra någon handling alls. Det här får bli en kort och koncis recension. Om jag säger att den tar vid ganska precis där den första slutar förstår nog de som sett den första filmen ungefär var vi befinner oss. Men, jag kan lika gärna hoppa direkt till den viktigaste frågan: Är det här en bra uppföljare? Det verkar råda lite delade meningar om det, men personligen tycker jag att den är bra. Jag är hemskt förtjust i den första filmen, jag tycker att den är spännande, klaustrofobisk och väl genomtänkt. Uppföljaren är inte lika fantastisk som den första filmen, men för att vara en uppföljare är den riktigt lyckad. Den är spännande och ganska otäck, och den bjuder på ett par roliga överraskningar. Precis som med första filmen så fylls man av vanmakt och hopplöshet, och man blir otroligt stressad. Skådespelarna är duktiga, regin är bra och jag tycker att allt överlag bara går i lås på något vis. För att sammanfatta mina tankar rekommenderar jag alltså helt klart den här filmen. Det är dock en absolut nödvändighet att se den första filmen först, man kan inte börja med tvåan.

 

Och för den som vill ut och hyra eller köpa den här filmen kan jag nämna att den antagligen kommer gå under namnet Instängd 2 i de flesta butiker.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: