mypersonalgrudge

2011-07-09
20:31:35

Lite pladder om Silent Scream

Well, jag tänkte skriva några rader om en film som jag såg för ganska längesen. Eftersom det var så längesen minns jag den tyärr inte i detalj, och jag befinner mig i fel stad och kan därför inte se om den. Jag ville egentligen bara nämna den lite här för att den är värd att nämnas. På det dåliga sättet. Man kanske snarare kan kalla det här för en varning. Några kanske minns att jag tidigare recenserat en liten film vid namn Mummy Maniac, vilket jag fortfarande vidhåller är världens sämsta film. Filmen jag vill prata om idag heter Silent Scream, och nej, den är inte lika dålig som Mummy Maniac. Dock tror jag att den möjligen placerar sig på en god andraplats.

En klass collegestudenter hjälper sin psykologilärare med ett experiment, och som tack för hjälpen blir de utbjudna till hans stuga för att festa en helg. Väl där tar det inte lång tid förrän folk börjar bli mördade, och ungdomarna inser att någon är ute efter dem. Sedan är det en del springande, en del skrikande och såklart en del mördande. Som sagt minns jag inte handlingen i detalj, men den var i vilket fall som helst inte särskilt mycket att hurra över. Karaktärerna är platta och tråkiga, skådespelarna är ganska kassa, regin är inget att hänga i julgranen, och här kommer den spännande grejen: till och med musiken är dålig! Visst, det är ett relativt litet antal filmer som har musik som är så bra att den är värd att nämnas, men det är faktiskt ännu färre filmer som har musik som är så dålig att den är värd att nämnas. Bakgrundsmusiken är verkligen horribel. Och en intressant fråga: Skulle mördaren inte vara en aning mer effektiv om han lät bli att stå stilla bakom offren och morra före han mördar dem? Det finns ju liksom en risk att de kanske hör honom och springer därifrån om han gör så.

Nåja, den här filmen är faktiskt grymt underhållande, men bara för att den är så dålig att den blir skrattretande. Ett problem är att man blir så förbannad över att karaktärerna är såna idioter att man efter ett tag bara sitter och hoppas att någon ska sprätta upp dem och bära deras inälvor som en hatt.

Vill ni höra det värsta av allt? Jag äger den här filmen ._.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: